Lake Bunyonyi & Schilderij gekocht - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marieke - WaarBenJij.nu Lake Bunyonyi & Schilderij gekocht - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marieke - WaarBenJij.nu

Lake Bunyonyi & Schilderij gekocht

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 September 2009 | Oeganda, Kampala

Vanuit het zuiden van Queen Elizabeth, vertrokken we op maandag 21/9 redelijk laat (9 uur!) richting Lake Bunyonyi. Het zou een lange reisdag worden, omdat de route voornamelijk door de bergen zou gaan, via allerlei kronkelweggetjes. En we reden nog steeds met de trailer, dus ja, dan is het met al die gaten in de weg, niet echt opschieten. Maar hé, dat is Afrika :-), des te meer tijd om van de uitzichten te genieten!

Uiteindelijk vlak voor de regenbui op Camping Kalebas aangekomen, ook 1 van de campsites die door Habari gerund wordt (en dus een NL manager heeft). De camping ligt heel mooi aan een meer, met heel veel bloemen, bomen, vogels, en otters! Omdat het tussen de bergen inligt en het 's middags flink geregend had, koelde het 's avonds heel erg af, brrr.....

De volgende dag had Esther weer een overheerlijk ontbijt voor ons gemaakt, pannekoeken en wentelteefjes :-). Na het ontbijt zouden we met lokale gids Johnson, een village walk gaan maken. Echter, Johnson (bleek achteraf) was een beetje high of in de war van de alchohol, maar het kwam er op neer dat ik samen met Rob & Ria ben gaan lopen, zonder gids! Wat een koekebakker zeg!

Op een gegeven moment namen we een steil weggetje naar boven, en we hoorden al veel stemmen in de verte, en uitpuffend kwamen we er achter dat er een school zat. Hier werden we hartelijk ontvangen, en dat voetbal een band schept, blijkt ook hier weer; alle jongeren zijn fan van Arsenal, en idolaat van Robin van Persie!! Nou ja zeg! Er stonden 2 schilderijen en wat pentekeningen en eigenlijk wilden ze ons een pentekening aanbieden voor de donatie die we gedaan hadden, maar ik vond het ene doek heel gaaf, en heb die uiteindelijk voor een extra donatie gekocht! De "kunstenaar" himself werd er nog even bijgehaald ;). Na deze aankoop weer heerlijk verder gaan wandelen, en genoten van de mooie uitzichten over het meer!

's Middags brachten Musa en Esther ons naar Kabale, zodat we wat konden gaan internetten, nou dat was een drama zeg... Maar goed, ik heb toen toch een update op mijn weblog kunnen zetten ;-).

• 29 September 2009 - 19:11

Mier:

Welkom thuis!!
    Fijn nu wat beelden te hebben!! Mooie actiefoto's van de krokodillen!!! ;-)
    Mier

• 29 September 2009 - 19:38

San:

hé hoe zie jij nou weer krokodillen en ik niet? ja marieke fijn dat je er weer bent, maar dat had ik al in aparte mail gestuurd :-))

• 29 September 2009 - 19:41

San:

blond..laat maar..
    ERG gave foto's. Benieuwd naar al je foto's (nou ja, na de 1e schoning dan want het zullen er heel wat zijn..)