Eindelijk een berichtje vanuit Zuid Afrika - Reisverslag uit Messina, Zuid-Afrika van Marieke - WaarBenJij.nu Eindelijk een berichtje vanuit Zuid Afrika - Reisverslag uit Messina, Zuid-Afrika van Marieke - WaarBenJij.nu

Eindelijk een berichtje vanuit Zuid Afrika

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 September 2006 | Zuid-Afrika, Messina

Hallo allemaal,

Na een lange vlucht en flink wat vertraging zijn we vrijdagavond, of eigenlijk zaterdagochtend heel vroeg in Pretoria aangekomen. Onze eerste nacht was in huisjes, maar het was binnen kouder dan buiten, het vroor gewoon. Brrrr...

De volgende dag op tijd richting Kruger Park. En in de buurt van Kruger al de eerste dieren gezien, zoals een luipaard :-D. Verder richting Kruger hebben we in het donker de eerste neushoorns gezien. Heel erg gaaf!

De volgende dag in Krugerpark was een TOP dag. We hebben overdag 3 luipaarden gezien, heel veel neushoorns, olifanten, zebra's, giraffes (kameelpaarden in Afrikaans), impala's, nijlpaarden en leeuwen!

's Avonds een sunset game drive gemaakt en weer heel veel gezien. Twee luipaarden, waarvan 1 met prooi in boom en de 2e liep langs de kant van de weg. Ook kwamen we toen leeuwen tegen die op de weg lagen, een mannetjesleeuw en 2 vrouwtjesleeuwen, wederom WAANZINNIG :-D :-D. Ook nog hyena's gezien en veel olifanten.

Gisteren zouden we van Krugerpark naar Tshipise gaan (warmwater bronnen), maar die dag is enigszins anders verlopen omdat de truck kapot is gegaan en er onderdelen gebracht moesten worden. We zijn toen in een klein dorpje gestrand en hebben daar een bezoek gebracht aan een rehabilitation centrum. Dat was ook erg leuk. We moesten toen ook ergens anders overnachten in de hoop dat de truck 's nachts gemaakt zou worden. Vanochtend om kwart over 4 opgestaan omdat we om 5 uur zouden gaan rijden (om tijd in te halen) als de truck gerepareerd zou zijn. En nu hebben we even lunch pauze in Messina, een plaatsje vlakbij de grens met Zimbabwe waar we later vanmiddag hopen aan te komen in Bulawayo.

Heb al heel veel foto's gemaakt :-))

Hoop nog veel meer mooie dingen te gaan zien en beleven en hoop jullie vaker op de hoogte te kunnen houden.

Enne, Maaike, gelukkig geen tijgers hier ;-)

Martine, zou jij tegen Stewart kunnen zeggen dat er idd veel ZuidAfrikanen op Alf lijken (volgens mij was het Stewart die tegen mij zei dat alle ZuidAfrikanen eruit zien als Alf ;-) ). Zelfs de reisleider, die Zuidafrikaan is, doet me aan Alf denken ;-).

Groetjes vanuit Zuid Afrika :-)

• 05 September 2006 - 14:32

Maaike:

Ben echt heel erg benieuwd naar al die foto's. Jammer dat jullie gestrand waren, maar bij een safari hoort avontuur zullen we maar zeggen. Nog heel veel plezier!

PS: even belangrijk nieuws vanuit hier: we hebben een vervanger voor James Bellass gevonden ;-)

• 06 September 2006 - 05:13

Martine:

Hoi Marieke,
    Wat een avontuur :) neushoorns in het donker, kameelpaarden.. echt gaaf :) Ik zal tegen Stewart zeggen dat je met "Alf" op stap bent ;-) Heel veel plezier en hartelijke groeten ook van Rob !

• 06 September 2006 - 12:23

Opa En Oma:

Fijn dat we dat allemaal kunnen volgen. We reizen zo een beetje met je mee
    We zijn benieuwd naar je foto,s groeten

• 06 September 2006 - 21:46

Chantal:

Wow!!!! Echt helemaal super! Inderdaad heb je wel een top dag gehad in Kruger, want 5 luipaarden en leeuwen op de weg, dan moet je echt geluk hebben. Wij waren vorig jaar al zo blij met 1 luipaard in 5 dagen tijd! En dan ook nog een luipaard met een prooi! Ben erg benieuwd naar je fotos!! En dan met je nieuwe camera.
    En dan moeten de top dingen van je vakantie nog komen: parachute springen, Vic falls, mooiere parken dan het Kruger, ballonvaart... Pffff, dat kan alleen maar super vakantie worden!

Hier weinig nieuws.. Veel werk nieuws, maar dat hoor je wel weer eens. Geen update van het concert, schaats en voetbal front... :-(

Hoop snel weer een update van je te lezen. Heel veel plezier. Groeten ook aan Miranda.

• 06 September 2006 - 21:53

Chantal:

Trouwens erg leuk dat zo ook opa en oma mee kunnen genieten! Zou willen dat ik daar aan had gedacht toen ik in Afrika was! :-)

• 07 September 2006 - 09:52

Martine:

Alf en Stewart moesten smakelijk lachen en ik moest je de hartelijke groeten doen :-)

En voorzichtig met parachutespringen ;-) Ben wel heel benieuwd hoe dat is wat dat is echt heel spectaculair

• 07 September 2006 - 12:38

Igor:

Hola!!!!
    Espero que lo estés disfrutando (estoy seguro de ello).
    Cuidado con los leones!!
    Un saludo,
    Igor.

PS: Sorry but I did not improve my Dutch either English during my holidays,jejeje.

• 12 September 2006 - 11:06

Alf:

I am glad to hear that you think the Zuidafrikaner men are as handsome as me. I could have told you that before you have left.

Enjoy your holiday and have a few Castle Beers on me. Mind the "Babelas"