Nog meer zand, stof en beesten - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Marieke - WaarBenJij.nu Nog meer zand, stof en beesten - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Marieke - WaarBenJij.nu

Nog meer zand, stof en beesten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 September 2006 | Namibië, Windhoek

Hoi allemaal,

hier alweer een berichtje vanuit Namibie. Hopelijk gaat het deze keer beter met de techniek ;-).

Na het berichtje van vorige keer zijn we min of meer voor de rest van die dag in Windhoek gestrand omdat er weer eens van alles mis was met de truck. Uiteindelijk aan het einde van de middag weer richting eindbestemming voor die dag gegaan (Waterbergplateau). En in het donker de tent opgezet, maar daar zijn we intussen in gespecialiseerd; alhoewel we er de volgende dag achter kwamen dat we de tent op de weg hadden opgezet; ach ja, veel verschil tussen weg en ondergrond voor tent is hier niet ;-).

Gisterochtend gingen de meesten een wandeling naar de "top" van het waterbergplateau, maar aangezien ik mijn enkel (die zo goed als genezen was) verzwikt heb tijdens een wandelsafari in de Okavango (ging precies met die voet in een gat staan), ben ik niet mee gegaan en heb een keer "uitgeslapen" ;-).

Na Waterbergplateau zijn we gister naar Etosha gereden. Nadat we tent hadden opgezet zijn we naar een waterpool bij de camping gegaan om naar de drinkende dieren te gaan kijken. Toen gegeten en na het eten nog een keer naar de waterpool gegaan. Helaas kwamen we hier niet verder dan een jakhals .....en die liepen bovendien ook op de camping "los" rond ... (schoenen moesten in de tent ;-) ).

Vanochtend ook weer naar de waterpool gegaan en toen veel zebra's en gnoes gezien. Ook een giraffe die een poging deed om te gaan drinken, maar helaas durfde hij t toch niet aan om door zijn knieen te gaan ;-).

Om 10 uur zijn we al gamedrivend richting een andere camping in Etosha gegaan. Onderweg weer olifanten, zebra's, giraffes en 2 vrouwtjesleeuwen wat verderop in het veld gezien. Aan het einde van de gamedrive kwamen we bij een grote waterpool en daar was het net de Lion King, behalve dat de leeuw dan ontbrak ;-). Olifanten, giraffes, zebra's, bokjes, oryxen, struisvogels, alles gezellig bij elkaar :-D.

Nu bij de camping, tenten zijn al opgezet, straks eten en daarna waarschijnlijk wel weer naar de waterpool hier om te kijken welke dieren er hier op af komen!

Tot snel!

Groetjes en liefs,
Marieke

PS nee geen kater zo groot als een leeuw, anders ga ik allemaal roze olifantjes zien ;-).

• 16 September 2006 - 18:26

Chantal:

Hoi,

Na net met je op MSN gebabbeld te hebben, dacht ik wel dat je weer een verhaal op je site had staan! Een jakhals wordt al gewoontjes? Daar hebben wij vorig jaar om staan juichen bij de drinkplassen. Haha, het verschil moet er zijn!
    Heel veel plezier met het parachutespringen en natuurlijk ook nog in Etosha. Ik hoop samen met jullie op de mannetjesleeuw!

Groetjes!

• 17 September 2006 - 13:51

Han:

Zit ik even te kijken waar die Hyver en LinkedIn connectie zit, wordt ik me daar toch even jalours!!!
    Veel plezier daar op 't zuidelijk halfrond."'T is toch wel winter daar?
    Groetjes, Han

• 18 September 2006 - 08:57

Harmien:

He hallo, klinkt allemaal geweldig zeg... Ik ben echt jaloers... veel plezier verder!!