Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marieke - WaarBenJij.nu Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marieke - WaarBenJij.nu

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 September 2006 | Namibië, Swakopmund

.... dat is wat ik de eerste paar seconden alleen maar kon uitbrengen toen ik vanaf 10000 feet uit het vliegtuig sprong ....

Wow, wat was dat GAAF zeg :-D.

Vanochtend om 10 uur werden we opgehaald bij onze accomodatie. We gingen met zijn 5-en springen (Carla, Monique, Ricardo, Paul, Evil en ik) en Miranda en Annelies waren onze mental coaches (thanks meiden ;-)).

Bij aankomst bij het skydiving centrum kregen we eerst instructies hoe we moesten springen en landen.

We waren in verschillende vliegtuigjes in gedeeld en Carla en ik zaten in de 2e vlucht. Toen de 1e vlucht bijna ging landen, gingen wij onze pakken en tuigjes aantrekken.

Nadat de 1e groep veilig en wel geland waren, konden wij vertrekken. Met instructeur Henry en cameraman Craig ging ik naar het vliegtuigje. In de opening van de deur eerst de sprong geoefend, hmmm, ik hoopte dat dat in de lucht iets makkelijker zou gaan ;-).

We zaten met zijn 7-en in het kleine vliegtuigje, ik met mijn 2 mannen, Carla en haar instructeur, nog iemand die alleen sprong en natuurlijk de piloot.

Eerst hebben we een rondvlucht boven Swakopmund en de woestijn gemaakt om op de goeie hoogte te komen. Op 3000 feet ging de parachutist die alleen ging er al uit.... Oef.... Toen gingen wij weer verder omhoog en konden we goed de omgeving zien. Toen we bijna op 10000 feet zaten, werd ik volledig aan mijn instructeur bevestigd ..... Toen ging de deur open... cameraman eruit.. ik op de rand van het vliegtuig.... en...... JUMP.. of nou eigenlijk was het meer vallen.... de eerste paar seconden waren geweldig maar ook heftig en toch ook best eng!!! Maar dat vliegen was zoooooo GAAF :-D. Toen ging de parachute open en hingen we in de lucht... Ook SUPER, wat een stilte en wat een uitzicht!!!!!!! :-D :-D

Toen zelf gestuurd en een paar flinke spinnings gemaakt (de achtbaan in de Efteling is er niets bij!), oef dat was wel ff eng, maar t bleef een waanzinnige ervaring!

Toen we een stuk lager waren, "even" de landing in de lucht geoefend... en toen de echte landing... met 2 benen op de grond!!

WOW wat was dat super zeg!!!

Alles is vastgelegd op film en op foto (thanks Miran).

  • 20 September 2006 - 13:19

    Stef:

    heey...nice
    tussen invullen van mijn financieele rapportage kwam je bericht (ik heb hem automatisch laten bezorgen...zo dat ik nu up-to-date ben per gelijk...;-))
    Nou zit ik met mijn coach naast mij en toen kwam die "...Aaaaaaaaaaaiiiiii"... hij schrok en ik mocht dus een korte break nemen en met jou even door de lucht zwefen....gaaf zeg. Ik zit nu al te trappelen om de film te mogen zien....
    Veel plezier nog daar....
    Gr. stef

  • 20 September 2006 - 22:06

    Martine:

    De adrenaline kick springt hier van het scherm :) Vanmiddag de foto's zitten bekijken, de heren op de zaak zijn ook volop bewondering. Je kunt wel een KT inlassen als je weer terug bent want ze willen nu allemaal :)

    t Is wel heel leuk ook dat soort berichten / foto's op je werk zien terwijl je zit te stressen, echt super super gaaf voor je. Ennuh hoop dat je vannacht beetje kunt slapen na deze super ervaring want de kick gloeit volgens mij nog dagen na :)

    Groetjes Martine

  • 21 September 2006 - 18:25

    Pap En Mam:

    een hele onderneming. Je vader is er jaloers op. die zou ook wel uit een vliegtuig willen springen.Fijn dat je zo geniet. Ikkrijg alleen de fotos niet op het scherm.Dat houden wij dan maar tegoed als je weer thuis bent. Geniet de laatste maar lekker.
    Groetjes en liefs

  • 21 September 2006 - 22:20

    Opa En Oma:

    Op onze oude dag weten we heel wat , maar dat we een kleindochter hebben die maar zo uit het vliegtuig springt dat was wel wat nieuws . Het eerste moment moest ik me van schrik aan de stoelleuning vast houden maar je vertelde het zo vol elan dat ikzelf ook bijna aan de parachute hing , dat moet wel geweldig geweest zijn Marieke Opa vind het geweldig Ik moest even van hem overbrengen dat hij het fantastisch vindt .We zijn heel benieuwd naar je foto,s en film als je die hebt , maar dat duurt nog wel even voor we die te zien krijgen groetjes van opa en oma en geniet er nog maar van

  • 30 September 2006 - 17:23

    Miran:

    Je weet dat ik me graag opgeofferd heb om te fotograferen... anders had ik ook moeten springen... brrr... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Zuidelijk Afrika 2006

Recente Reisverslagen:

30 September 2006

Foto's

30 September 2006

Update laatste dag Zuid Afrika

28 September 2006

Teleurstelling en alcohol

27 September 2006

Plannen gewijzigd!

26 September 2006

Geen gekke dingen meer ;-)
Marieke

Actief sinds 12 Aug. 2006
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 18766

Voorgaande reizen:

11 September 2009 - 29 September 2009

Oeganda - Berg gorilla's en chimpansees

01 September 2006 - 30 September 2006

Zuidelijk Afrika 2006

Landen bezocht: