Oeganda - Parel van Afrika - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu Oeganda - Parel van Afrika - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

Oeganda - Parel van Afrika

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 Juli 2009 | Nederland, Rotterdam

Dit jaar gaat het er toch nog van komen... Oeganda! Berg gorilla's en chimpansees! Een paar weken terug de bevestiging gekregen dat de reis doorgaat, en afgelopen week de bevestiging gekregen dat de permit voor het bezoeken van de gorilla's ook binnen is!

De reis zal er als volgt uitzien:

11 september met vlucht KL0561 11.10 van Amsterdam naar Entebbe. Aankomst in Oeganda 20.15 uur
12 september Entebbe
13 september naar Murchison Falls NP
14-15 september Murchison Falls NP
16 september naar Kibale Forest NP
17 september Kibale Forest NP
18 september naar Queen Elizabeth NP
19 september Queen Elizabeth NP
20 september in Queen Elizabeth Ishasha sector
21 september naar Lake Bunyonyi
22 september Lake Bunyonyi
23 september Naar Kisoro
24-26 september Kisoro (incl. Gorilla tracking)
27 september naar Lake Mburo NP
28 september naar Entebbe en met vlucht KL0562 22.20 uur van Entebbe naar Amsterdam
29 september aankomst NL 05.50 uur

:SMS update:: 11 september 2009 :
Veilig aangekomen in Uganda. Vlucht was ondanks 3 kwartier vertraging en vervanging vliegtuig prima! Nu aan mijn 1e Ugandeze biertje ;). Oh ja heb ik weer, koning hier is in opspraak geraakt en gaat morgen protesteren in Kampala! Maar daar komen we gelukkig niet ;).

:SMS update:: 18 september 2009 :
Voor degenen die zich afvragen waar de verhalen blijven...nog geen pc gezien hier en nu weer tel bereik en opgeladen tel dus maar even op deze manier. Alles ok, 1e chimp tracking zonder suc6, 2e chimp tracking welgeteld 1 gezien, hoog in boom en echt mee gemaakt wat regenseizoen in regenwoud betekent ;) mijn schoenen zijn nog aan t drogen! Wel heel veel andere apen gezien, hippo's, buffels, giraffes, olifanten en vandaag 1e leeuw gespot! Nu weer terug op savanne en staan weer midden tussen het wild, hippo's en leeuwen al gehoord! Spannend!

:SMS update:: 18 september 2009 :
En oh ja vandaag in krant gelezen dat op zelfde dag amerikaanse celebrities waaronder justin timberlake en kanye west gorilla tracking gaan doen. Misschien kom ik ze nog tegen ;)

:SMS update:: 20 september 2009 :
Yes! We hebben de vijgenboom klimmende leeuwen gezien :-)!

  • 19 Juli 2009 - 09:21

    Mier:

    Ben jaloers!!
    Zou zo weer meegaan.. Je krijgt een geweldige reis en ik volg je, want ik ben in september gewoon hier... :-(
    Geniet van het aftellen!!
    Mier

  • 08 Augustus 2009 - 20:53

    Carla:

    WOW, berggorilla's, dat vind ik wel heel erg interessant. Houd de camera's dus constant scherp! Lijkt me machtig om die in het "echie" te zien!! Nog even de dagen tellen!

  • 19 Augustus 2009 - 20:12

    Miriam:

    Ik dacht ik kijk weer eens even op je site om te zien of je nog een leuke reis in het vooruitzicht hebt ... lijkt me geweldig! Veel plezier!

  • 07 September 2009 - 13:34

    Www.avonturiers.net:

    Hallo Marieke,
    Bedankt voor je reactie. Deze reis ga je zeker bevallen. Het was één van onze topreizen. Geniet ervan. Groeten van Vera en Arthur.

  • 09 September 2009 - 20:49

    Chantal:

    Alvast veel plezier! Maar ja - ik zie je morgen nog even live! :D

  • 09 September 2009 - 21:06

    Arno:

    Veel Plezier en uitkijken!

  • 10 September 2009 - 11:05

    Fab:

    hello,

    nice to hear from you. hope things are going ok with you. another trip? ...well done, what you're plan? visiting every single country in the world? somebody I know has been in Uganda and she really liked it...

    good luck for your new adventure.

    take care
    fab

  • 11 September 2009 - 18:06

    Rob En Martine:

    Al via SMS gedaan maar hier natuurlijk ook nog even: heel veel plezier en heel veel "apenstreken" :) toegewenst :) Geniet en wij volgen je :)

  • 12 September 2009 - 06:15

    Mier:

    Mooi dat je goed aangekomen bent!!

  • 14 September 2009 - 18:58

    San:

    niks zo lekker als een eerste biertje na veilige aankomst. Bemoei je niet met die koningsstrijd en gewoon genieten van de natuur en de aardige mensen :-))
    Ik ben niet jaloers..zucht.. ;-)

  • 14 September 2009 - 20:35

    Oma:

    je reisverslag heb ik gelezen .Het is fijn dat we dat allemaal weer kunnen volgen .Ongetwijfeld zul je veel apen te zien krijgen .Ik wens je nog een mooie reis toe. geniet er van groetjes .oma

  • 16 September 2009 - 20:20

    San:

    en hoe is het bij de chimps? en dan later deze week naar Queen Elizabeth...zucht..ik ben een beetje jaloers hoor ;-)) Geniet ervan en ik kijk uit naar de verhalen en foto's!

  • 17 September 2009 - 14:14

    Mier:

    Ben ik heel ongeduldig? Maar waar blijven de verslagen?!! Oja, en graag ook foto's, kunnen San en ik effe lekker jaloers zijn.... ;-)

  • 18 September 2009 - 18:21

    Chantal:

    Ik vroeg me inderdaad al af waar de verhalen bleven. Goed dat je toch nog een chimpie hebt gezien, ga je nog een keer een trekking doen? En ook gaaf dat je wel al een leeuw hebt gezien! :-)

    Doe Justin de groeten van me!

    Veel plezier, ik hoop voor je op een beetje beter weer! :)

  • 18 September 2009 - 19:04

    Mier:

    Leeuw in Oeganda is ook top! Dan maar hopen dat je bij de gorilla's meer succes hebt dan bij de chimps! Uhh... en toch maar meer uitkijken naar de gorilla's dan naar Justin!!

  • 20 September 2009 - 10:34

    Mier:

    Yes! De boomklimmende leeuw, dat is uniek!!! Gefeliciteerd! ;-)

  • 20 September 2009 - 12:17

    Carla:

    Jammer dat je geen verslagen kunt sturen, maar dat horen we nog wel als je terug bent! Geniet van al dat moois. Ik hoop dat je de berggorilla's nog gaat zien!!

  • 20 September 2009 - 15:41

    Chantal:

    Oh das gaaf! Ik hoop dat je mooie foto's hebt kunnen maken van die leeuwen! :) Ben benieuwd! Nog steeds geen computer tegen gekomen dus?

  • 20 September 2009 - 17:11

    San:

    ECHT?!! Wat gaaf! Mier en ik hebben heel wat afgestaard richting bomen, maar helaas. Moeten we dus op jouw foto's wachten...zucht..
    Veel plezier nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rotterdam

Marieke

Actief sinds 12 Aug. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 18764

Voorgaande reizen:

11 September 2009 - 29 September 2009

Oeganda - Berg gorilla's en chimpansees

01 September 2006 - 30 September 2006

Zuidelijk Afrika 2006

Landen bezocht: