Entebbe, Kampala en Murchison Falls - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marieke - WaarBenJij.nu Entebbe, Kampala en Murchison Falls - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marieke - WaarBenJij.nu

Entebbe, Kampala en Murchison Falls

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 September 2009 | Oeganda, Kampala

Hoi allemaal!

Eindelijk een pc gevonden!!Maar wel een trage, dus ben benieuwd wat er op het weblog gaat verschijnen. Helaas nog geen foto's.... Maar heb mijn hoop op Kisoro gevestigd, waar we morgen naar toe gaan en waar ik dan paar dagen blijf.

Na een erg korte nacht (4,5 uur geslapen vanwege Coldplay concert, wat overigens erg goed was, maar beetje lastig bereikbaar..) begon mijn reis richting Oeganda! Ik was op tijd op Schiphol, en de vlucht leek op tijd te gaan, totdat het de tijd was om te gaan boarden. Het vliegtuig bleek defect en dus moest er een ander komen. Uiteindelijk konden we met 3 kwartier vertraging dan vertrekken. De vlucht met KLM naar Oeganda was prima. Zat naast een Nederlands meisje (heel toevallig, want het waren vooral Oegandezen en Amerikanen en Canadezen, en zij was de avond ervoor ook naar Coldplay geweest, dus we konden allebei wel een dutje gebruiken ;-).

We kwamen redelijk op tijd in Entebbe aan, en ik voelde de warmte al toen we het vliegtuig uitgingen. Visum ging ook heel soepel, als je maar betaalt :-). Toen op naar de koffers, en daarna op zoek naar mijn chauffeur! Bij het guesthouse werd ik hartelijk ontvangen door Paul, de Nederlander die daar de boel runt. En ik vond dat ik wel een biertje verdiend had :-).

In het vliegtuig hadden we van een stewardess al gehoord dat er onrusten waren in Kampala, vanwege een koning die in opspraak geraakt was. Vraag me niet hoe het precies in elkaar zit hier, maar elke stam heeft zijn eigen koning hier. Op zich niet zo bijzonder die onrusten zeiden ze, gebeurde wel vaker. Echter een broer van 1 van de serveersters van de guesthouse is bij de onrusten om het leven gekomen, en dan komt het toch wel dichtbij.

Zaterdags had ik een rustig dagje en 's avonds kwam de rest van de groep aan. Het waren Rob en Ria, een echtpaar, en Erna en Josien, 2 vriendinnen.

Op zondag begon de reis echt. Op weg met de jeep met een trailer erachter met Musa achter het stuur en Esther als gids. We gingen richting NP Murchison Falls en zouden onderweg nog stoppen voor de lunch en daarna gingen we richting het 1e regenwoud voor onze 1e chimpansee tracking. Helaas geen chimpansee gezien :( maar wel al goed moeten klimmen en klauteren! Na de chimp tracking gingen we verder naar onze campsite. Op de campsite bleken 2 wrattenzwijnen rond te lopen. Dat kon 's avonds en 's nachts nog interessant worden ;).

De volgende ochtend zaten we om kwart over 6 al in de jeep om op tijd bij de ferry te zijn die ons naar de overkant van de Nijl zou brengen en waar we met onze jeep een 1e gamedrive zouden doen. Tijdens deze gamedrive al heel veel dieren gezien: olifanten, buffels, giraffes, veel vogels, veel hertachtigen. Een succesvolle 1e gamedrive dus! 's Middags gingen we met een boot de Nijl op en die zou ons naar de watervallen brengen. Weer veel beesten gezien: hippo's, krokodillen, buffels, wrattenzwijnen en weer veel vogels.

Op dinsdag hadden we nog een halve dag in Murchison Falls en zijn toen met een boot de andere kant van de Nijl op gevaren.

's Middags zijn we vertrokken naar onze volgende bestemming maar daarover de volgende keer meer, want dit toetsenbord is HEEL irritant.... de spatietoets moet ik zo hard indrukken dat iedereen iedere keer kijkt wat ik allemaal aan t doen ben ;-).
:SMS update:: 23 september 2009 :
Wat misschien niet heel duidelijk naar voren komt in mijn 1e verhaal (en dat komt omdat ik gister niet echt op mijn gemak 8er die pc zat) is dat de reis tot nu toe super is, 1e paar dagen rustige aanloop ;-) tis goed om weer in Afrika te zijn :-).

  • 22 September 2009 - 13:28

    Carla:

    Hoi Marieke, Klinkt allemaal erg leuk en avontuurlijk. Maar je moet natuurlijk nog wel berggorilla's zien, anders vraag je je geld maar terug hihihi! Veel plezier nog! Ik reis met je mee!

  • 22 September 2009 - 18:15

    Mam:

    fijn omwat vanje te horen.zo te lezen geniet je weer. kijk uit naar je volgende verslag.veel plezier. groetjes mam

  • 23 September 2009 - 06:12

    San:

    gelukkig eindelijk een ECHT teken van leven :-) Het klinkt weer super al was die 1e chimpansee tracking dan niet zo geslaagd. Hopelijk vind je binnenkort weer een pc met internet. Ben benieuwd!! verder niks spannends in crooswijk..

  • 23 September 2009 - 07:45

    Mier:

    Hé! Eindelijk een bericht, maar toch ook top van de sms-updates. Echt balen van de chimps, maar dan maar hopen dat je dubbel zoveel gorilla's gaat zien!! Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Marieke

Actief sinds 12 Aug. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 18760

Voorgaande reizen:

11 September 2009 - 29 September 2009

Oeganda - Berg gorilla's en chimpansees

01 September 2006 - 30 September 2006

Zuidelijk Afrika 2006

Landen bezocht: